Vecka 8

På onsdag så går S in i vecka 8 som jag har förstått det. Har haft lite svårt att förstå det här med veckorna hit och plus och minus dit. Men jag lär mig så småning om. Tror vi inte riktigt förstått att det är en bebis i magen än eller att vi ska bli föräldrar. Tror oron för detta barn fortfarande finns och kommer att finnas där tills dess att barnet är fött, men oron för barnet kommer att fortsätta tills dess att vi blir gamla och dementa.

Vi hade iaf planerat att inte berätta för någon tills det hade gått 12 veckor. Lättare sagt än gjort vill jag lova. S syster bor hos oss för tillfället så det var svårt att prata om saker och ting och tillslut fick vi lov att berätta för henne varför S mår illa så ofta och så. Hon blev så glad att hon började gråta att hon äntligen ska få bli moster. Dagen efter så hade hon köpt baby-kläder till oss.

Vi har även nu berättat för S mamma och andra syster också för att vara rättvisa. Dom blev också förståss helt överlyckliga. Jag väntar lite till med min familj eftersom det inte är lika spännande för dom att få ett barnbarn och syskonbarn eftersom detta blir det 8e i familjen medans detta blir S familjs första. Jag ska berätta för mina systrar till helgen. Min ena syster ska ha barn nu i september.

Jag vet att mina systrar kommer att bli glada, vet inte riktigt hur min mamma kommer att reagera eller känna eftersom det inte blir hennes biologiskt  "riktiga" barnbarn. Hon tycker till och med att det räcker med mina systrars barn och att dom inte heller borde skaffa fler. Min mamma är lite konstig då det kommer till detta. Ist för att tycka det är roligt så ser hon bara problem, att det blir så dyrt att ha för många barnbarn osv. Suck... Vet inte heller vad hon tycker om tillvägagångsättet. Hon förstår som inte detta med två tjejer. "Det finns ju så många fina karlar" öhh!

tack gode gud för S familj som jag tror skulle vilja ha 100 barnbarn och syskonbarn!

I helgen så fick en nära vän till oss sitt första barn och i veckan ska vi dit och kolla och gosa med den lilla pojken. Längtar!

Vi håller tummarna för er andra där ute! Hur går det för er?

// J

Kommentarer
Postat av: Annelie

Jo tack, det går bra. Vecka 22 och jag får sakta ner på tempot. Kroppen gör lite ont och är otymplig, kan man lätt säga.

2011-05-30 @ 19:31:21
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: Tudorienne

Jo tack, vecka 34 här! Frun är riktigt rund!



Ägglossningen räknas som noll veckor och noll dagar, och att man är i första veckan av graviditeten. Dvs 0+0, vecka 1. Sen rullar det på så. När man plusar är man ofta runt tre veckor och sex dagar, dvs 3+6, vecka 4. Minus säger man inte.

2011-05-30 @ 21:28:31
URL: http://tudorienne.blogspot.com/
Postat av: Familjen Regnbåge

Kan tänka mig att det inte är så lätt att hålla en sådan mysig nyhet hemlig. Man vill säkert skrika ut det till hela världen för att man är så lycklig :) Är jätteglad för er skull!

2011-05-31 @ 08:53:40
URL: http://familjenregnbage.wordpress.com
Postat av: S

Annelie: skönt att höra att allt går bra för dig!

Tudorienne: Njaaa... Så tror jag inte att man räknar. Vecka 1 i graviditeten är ju den vecka man senast hade mens. Vecka 1 och 2 är man alltså egentligen inte gravid. Det beror förstås på om man räknar graviditetens längd eller fostrets ålder. Och J menade nog BIM minus och plus när hon skrev. Kul att ni snart har en liten plutt där hemma!

Familjen Regnbåge: Tack! :)

2011-05-31 @ 09:40:26
URL: http://gaymammor.blogg.se/
Postat av: Tudorienne

Ja men herregud ja gär ju helt förvirrad. Jag skrev ägglossning men menade mensens första dag. Så är det ju. Och BIM räknar man ju ned till ja, men sen räknar man bara upp!

2011-05-31 @ 22:12:56
URL: http://tudorienne.blogspot.com/
Postat av: J

Haha jag vet inte om jag blev mer eller mindre förvirrad nu ;) men det verkar som om fästmön har koll. Bra att någon av oss har det iaf :)

2011-05-31 @ 23:44:14
URL: http://gaymammor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0