Turbulent vecka

Jisses vilken vecka vi har haft..!
Det började i fredags natt när jag (S) fick jätteont i magen. Tidigt på lördag morgon åkte vi in till akuten, bara för att utesluta att något var galet. Vi blev inlagda och fick stanna ända till söndag kväll. Helgen var oerhört jobbig. De tog en massa prover och gjorde ultraljud. Eftersom det senare inte visade någonting mer än en tjock slemhinna så var vi inställda på det värsta.
Smärtan gick dock över och jag fick aldrig någon blödning. På söndag eftermiddagen konstaterade läkarna att hcg-nivån hade stigit i normal takt, vilket var en lättnad. Med det försiktigt positiva beskedet fick vi till slut åka hem. Jag var och lämnade blodprov i måndags morse samt idag. Läkaren ringde för en stund sedan och meddelade att allting såg normalt ut och att hcg-nivån stigit som den skall. Han tyckte att allt verkade hur bra som helst och att jag inte behöver komma in för fler prover. 

Jag har verkligen varit jätteorolig hela veckan. J har, som vanligt, varit mera lugn. Hon har dessutom drömt flera nätter i rad att läkarna sagt att allt är bra så hon har haft en bra känsla i magen. Och nu kan vi alltså andas ut på riktigt. 
På måndag ska jag ringa vårdcentralen och boka tid för inskrivning. :-)

I övrigt mår jag ganska bra. Har mått lite illa på kvällarna när jag börjar bli trött och ibland hugger det och sliter i nedre delen av magen. Brösten har också förändrats och känns ömma. Dock ingenting som inte går att leva med, än så länge. :-P

Hoppas ni andra har det bra och vi håller alla våra tummar för Kvarkensmammor som inseminerat idag! :-)

/ S & J
  


Kommentarer
Postat av: Kvarkens mammor

Oj vad otäckt! Men vad skönt att allting verkar bra ändå.

Tack för tummarna!

Kram

2011-05-19 @ 20:07:15
URL: http://kvarkensmammor.blogg.se/
Postat av: Annelie

Om ni bor i Stockholm så kanske du var inlagd på mitt jobb då. Fast jag var ledig i helgen :-) Skönt att det ser lovande ut!

2011-05-20 @ 02:21:09
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: UoM

Men fy så läskigt! Otroligt skönt att det verkar vara bra nu, vi håller alla tummar att det fortsätter så! Kram!

2011-05-21 @ 21:06:05
URL: http://regnbagsfamilj.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0