Tuffa tider

Ja, det har varit några tuffa dagar nu.
Sabla ägglossning som aldrig vill komma. Imorgon åker J bort så vi hann alltså inte med någon imsemination innan hennes avresa. Det känns trist.

Nu har vi i alla fall bestämt oss för att återanmäla oss för utredning på landstinget. Jag väntar på att höra ifrån en överläkare där som ska svara på frågan varför inte lesbiska kvinnor får gratis hjälp med utredning om man försökt få barn via heminsemination utan att lyckas. Ska bli spännande att höra hans motivation till detta.
Jag har också bokat tid hos en gynekolog som ska kolla upp varför min cykel har blivit så oregelbunden.
Dyker min äl upp medan J är borta så får jag inseminera själv. Det känns inte optimalt men vi vill inte gå miste om någon chans.
När hon sedan är tillbaka så börjar vi inseminera oss båda.
Vi tänker inte ge upp. Snart MÅSTE det gå vägen!

Hoppas det går bra för er andra.

/ S

Kommentarer
Postat av: UoM

Åh jag lider så med er, det är skit när kroppen inte samarbetar! Jag ska hålla alla tummar jag kan för att ni får bra hjälp och att ÄL sätter igång snabbt. Ska bli spännande att höra vad läkaren har för "bra" förklaring till varför vi inte får samma hjälp som hetropar oxå. Vilket landsting tillhör ni?

Vi tänker på er och håller massa tummar. Kram!

2011-03-30 @ 10:53:58
URL: http://regnbagsfamilj.wordpress.com/
Postat av: Familjen Regnbåge

Det är väl typiskt att kroppen inte gör precis som man vill när man vill det. Skönt att höra att ni kämpar på!

Kram

2011-03-31 @ 08:21:50
URL: http://familjenregnbage.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0