Otillräcklig..

Känslan att känna sig otillräcklig och maktlös. Detta är något jag känner varje gång vi ska inseminera. Jag är där rent fysiskt men psykiskt hinner jag inte riktigt med. När inseminationen är utförd så kommer dessa känslor.
 
Känner mig maktlös och otillräcklig eftersom jag inte med några medel kan påverka S äl eller om inseminationen blir ett misslyckande, eftersom jag inte kunde göra någonting för att utgången skulle bli annorlunda. Och såklart att jag inte kan göra min flickvän gravid. Jag hatar att jag inte har det som behövs för att göra ett barn med min kärlek.

Jag vet att jag inte är speciellt bra på att visa känslor och när graviditetstest inte visar något eller när S får mens så intalar jag mig att jag inte får vara ledsen eftersom jag känner att jag måste vara stark och positiv för S eftersom hon blir så ledsen och känner sig misslyckad. Tror kanske att OM jag blir ledsen så känner sig S ännu mer ledsen och misslyckad, även om det inte är hennes misslyckande.

Tror att jag hela tiden skyddar mig själv för att just orka vara stark och positiv, så jag intalar mig varje gång att det säkert inte blir något denna gång heller för att besvikelsen inte ska bli för stor, även om ett plus är det jag önskar mest av allt! 

Varför ska det vara så svårt och krångligt att skaffa familj?

- J

Kommentarer
Postat av: UoM

Jag vet inte varför det ska var så svårt, folk blir ju gravida hela tiden väl? Och vi ska bli det oxå, allihopa. Just nu får det kännas tungt och skit. Det blir bättre, och lättare. Och det finns ett plus som är ämnat till oss alla.

Kram från oss. /U

2011-03-07 @ 21:49:32
URL: http://regnbagsfamilj.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0