Inför helgen

Som J skrev nedan så hade min ägglossning bråttom denna månad. Jag hade egentligen inte tänkt börja testa förrän den 9:e eller 10:e men eftersom jag ändå hade tester hemma så började jag redan den 8:e. Och det gav utslag direkt! Två inseminationer fick vi till den helgen också. Det börjar kännas mindre obekvämt nu, både för oss och donatorn.

Beräknad mens i helgen, på fredag om man skall lita på att lutealfasen är lika lång som förra gången vi fick utslag på ÄL-test. Det känns dock inte som att det blivit något denna gång heller. Jag vet inte riktigt varför egentligen. Har inga direkta symtom, annat än väldigt ont i brösten, men det kan ju lika gärna vara för att mensen är på g. Jag har dock ansträngt mig för att inte aktivt leta efter symtom och gå och känna efter hela tiden. Var så jobbigt de andra två gångerna, när mensen sedan kom, att ha gått omkring och känt sig "gravid".

Igår pratade vi om att eventuellt försöka inseminera J nästa gång. Jag har alltid, av flera anledningar, känt att det varit viktigt att det skulle vara jag som bar vårt första barn. Numer känns det som att det enda som betyder något är att vi får ett barn, att vi blir en familj. :-)
Dessutom vore det kanske skönt för min kropp att vila från stressen några månader. Vi får se hur det blir helt enkelt!

Först och främst väntar vi in mensen.
Hur går det för er andra där ute?

/ S


Kommentarer
Postat av: Petra

Jag håller tummarna för att det är er tur denna gången..

Jag förstår er precis i era tankar om allt. Jag vet precis hur det är med väntan..det känns som att man inte gör annat än att vänta..på mens..på äl..på minsta lilla tecken på att man kanske kanske är gravid...



Jag har inte velat berätta det innan eftersom jag vet hur man känner under en insemination o allt omkring men vi har lyckats..Blev gravid på 3e försöket och jag var helt säker på att vi INTE hade lyckats denna gången. Dock var jag tvungen att ta ett test eftersom jag fick en stark migränmedicin som jag skulle ta o den fick jag inte ta om jag var gravid. Vi tog testet 4 dagar innan BIM o blev chockade då det var positivt. Är i v, 10 nu. Vi har fortfarande inte fattat det eftersom vi var inställda på att det skulle ta tid som det gjorde när vår dotter blev till..



Snart är det er tur!!

Kram

2011-01-19 @ 12:52:08
Postat av: S

Hej Petra!



Men åh vad kul att höra! GRATTIS! :)

Det inger hopp att höra om andra som lyckats!



Som jag skrev ovan så känns det inte som att vi lyckats den här gången. Å andra sidan så trodde jag att vi hade gjort det förra gången, så det betyder kanske ingenting.

Vi får se efter helgen helt enkelt!



Stort lycka till och grattis igen!



Kram

2011-01-19 @ 16:50:29
Postat av: J

Hej S!



Håller tummarna för er att ni lyckas denna gång! Hur många försök har ni gjort?



Vi har också pratat om att byta efter kanske fyra fem inseminationer, det känns mindre och mindre viktigt vem som bär barnet ju fler misslyckade försök vi gör. Hittills två. Vi hoppas på ägglossning i morgon så vi får en helg i Köpenhamn.



Lycka till!

2011-01-20 @ 08:38:17
URL: http://kvarkensmammor.blogg.se/
Postat av: -S & J

Hej J!



Vad kul att ni hittat hit!

Vi har precis gjort vår 3:e heminsemination. Får se efter helgen om det blivit något. Som S skrev ovan så känns det dock inte så. Men då är det bara att ta nya tag!



Hoppas att ägglossningen kommer som den ska så ni kommer iväg till helgen! Vi ska följa er blogg också. :)



Kram och lycka till!

2011-01-20 @ 14:17:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0