Söndagssurfande

Idag har jag surfat runt på nätet på temat "regnbågsfamiljer". Jag blir så glad och inspirerad av att läsa om lyckade heminseminationer, IVF-behandlingar och adoptioner som resulterat i små regnbågsbebisar. Längtar tills det är vår tur!

Spännande att läsa om vad barn som har två föräldrar av samma kön kallar dem. Det verkar som att "mamma" och "mamma" fungerar fint i många fall. Det tycker jag låter lovande. Det känns självklart för mig att våra framtida barn skall betrakta mig och min flickvän som lika mycket mamma, oavsett vem av oss som burit på dem. Roligt är också att läsa om hur barnen hittar på egna varianter för att skilja sina mammor/pappor åt. Att använda olika tonfall eller att lägga till någon bokstav på slutet verkar vara populärt. Tänk så uppfinningsrika och finurliga barn kan vara!

Tack Petra, för din kommentar. Hoppas det går bra med inseminationerna och att ni får ett positivt besked inom kort! Vi är medvetna om att man måste vara gifta för att få igenom en närståendeadoption. Hur var den processen för er? Vore kul att höra mer!

Nu är det (förhoppningsvis) ganska precis två veckor tills vi kan göra nästa försök. Bara att räkna dagarna och hålla en tumme för att kroppen håller sig till tidsplaneringen. :P

/ S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0