I väntans tider..

Ingen glad gubbe på ÄL stickan idag heller. Känns som om det har vart det längsta månaden någonsin!
Men väntar man på nått gott... Kan ju bli tokig på den här väntan hela tiden. Väntan på ÄL, sen väntan på få göra graviditetstest, sen väntan på den eventuella mensen sen vänta tills den tar slut för att sen vänta på ÄL igen. Suck! Skulle vara så mkt lättare om man visste hur lång tid det skulle ta, eller om man kunde spola fram tiden lite. Ibland önskar jag att man kunde beställa ett barn till magen så som man beställer en vara på nätet med leveranstid på 3-7 arbetsdagar!  

/ J

Kommentarer
Postat av: Maj 79

Hej!

Förstår vad du menar!

Vi har också påbörjat vår "göra-barn-resa", och det är verkligen påfrestande! KÄnslan är dessutom att jag som inte ska bära barnet har det lite lättare iallafall har jag lättare att koppla bort saker och ting åtminstone emellan testerna. Min sambo däremot kämpar och har det väldigt tufft med allt testande av äl och plus el minus, hon har även testats för äggkvalitet och slemhinnor och massa grejer, gjort spolning av äggledare och gått på akupunktur. Vi har varit i Danmark 3 gånger och är på väg mot nr 4 i dagarna. Vet inte hur länge man orkar hålla på? När ska man byta till IVF, hur mkt kommer det att kosta? Tyvärr är ekonomin inget man kan bortse ifrån liksom... :(

Vi står även i kö på Sahlgrenska, men har ca 1 år kvar vilket känns som en evighet! Hur många gånger har ni försökt?

Lycka till!

2010-11-24 @ 11:51:03
Postat av: J

Kul med en kommentar! :)



Jo för min sambo är det lika, det är också hon som ska bära barnet. Hon har det jobbigare med hela processen, jag tänker med på att det kommer när det kommer. Men visst så kan jag tycka att tiden går så otroligt långsamt.



Jag tycker det är jobbigt just det här att inte veta när det ska hända och att jag inte kan göra nått åt saken.



Vi har just börjat vår resa. Den här månaden är vår andra insemination så vi har alldeles just börjat. Hoppas verkligen att det går fort så att man slipper åka in och ut på sjukhuset för diverse undersökningar. DEt är så orättvist att man bara kan testa 2 dagar i månaden också. SKulle vara så lätt om jag kunde göra min sambo gravid...

Hur mycket kostar det på sahlgrenska?

2010-11-24 @ 18:42:07
Postat av: maj 79

Vad menar du med bara testa 2 ggr per månad? Vi går ej på Sahlgrenska, men antar att d princip är gratis när det går genom landstinget, men problemet är ju kön som vi inte orkade stå i ;)

Men beroende på hur lång tid det kommer ta privat i Danmark o hur mkt vi har råd med (kostar ca 8000 kr varje försök i Danmark med öppen donator....) annars får vi vänta på gratis hjälp i sverige...

Nu ropar precis min sambo att hon har ägglossning så blir danmark imorn då! (4 försöket)

Vad använder ni för äl test? vi har inget med stegring, antingen visar det neg el pos...så testar vi morgon o kväll. Tips, stirra er inte blind på vilka dagar äl brukar komma, min sambo hade äl dag 28 nu!!!!

2010-11-27 @ 19:29:28
Postat av: S

Det min flickvän menade med att bara testa 2 ggr per månad var nog att det är synd att man bara har ägglossning i ett dygn. Efter ett misslyckat försök vill man ju bara testa igen på en gång!



Vi har använt CB:s ägglossningstest mest. Nu senast köpte jag apotekets egna test. Men inget av dem har visat på någon stegring denna månad så nu har vi bestämt oss för att låta det vila och vänta in mensen. Får börja om på nytt efter jul.

Man blir ju knäpp om man bara ska gå runt och tänka på sånt här hela tiden! Haha.



Hoppas verkligen att det går bra för er så att det tar sig den här gången! Vi ska hålla alla tummar och tår. :)

2010-11-29 @ 21:33:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0